Quantes vegades hem anat a Andorra i hem tornat a casa "amb les mans buides"?

Aquí proposo una activitat completament adient a tots els que d'una o altra manera ens bellugem per la muntanya i que és ideal per a aquells dies en que el temps no ens permet fer activitats més compromeses o bé les nostres compres s'allargen més del desitjat. Es tracta de dues vies ferrates, localitzades al Roc del Quer (Canillo), i que han sigut perfetament equipades pels Bombers d'Andorra.

Accés: Al poble de Canillo, agafar la carretera del coll d'Ordino i després de la primera corba tancada a la dreta, i abans d'arribar a la vertical de la Gran Canal de la Mora (via B), trobem el rètol indicador de la via directa (via A).

Retorn: A partir del mirador (fi de la via A), seguir el camí en sentit nord. Seguir les fites per dins del bosc fins arribar a la part superior de la Canal de la Mora, que creuarem, i sempre a la nostra dreta seguirme baixant pel camí marcat fins a la carretera (més llarg). La combinació ideal és pujar per la via A i baixar per la Canal de la Mora (via B).

Notes: Es pot deixar el cotxe a la carretera, o bé al parking del Palau de Gel de Canillo, cosa que allarga l'aproximació en 10 o 15 minuts.

- La via A té un tram molt vertical, que voreja uns desplomes. Per aquells que normalment no escalen, pot ser aconsellable encordar-se i col·locar algun seguro.
- La Canal de la Mora pot canalitzar molta aigua si plou. En ple hivern pot haver-hi gel.

Material: Boudrier, bagues de seguretat I casc, corda i cintes express opcionals.