Imatge de mostra Pluja, aigua, boira, més pluja, més aigua, més boira...! i una mica d’espeleo!!!
Aquest podria ser el resum de la sortida que l’ERE va fer el cap de setmana del 4 i 5 de juliol.

Un grup de 13 membres de l’ERE i amics, vàrem anar al massís d’Arbas, al departament de l’Haut Garonne (França), per a fer l’exploració de l’avenc Duplessis. Per a situar-nos, podríem dir que això queda just darrera de la Vall d’Aran.

Només arribar, ja es va veure que la cosa no podia anar gaire bé: El temps ja amenaçava de ser horrorós, i per acabar-ho d’adobar, la cavitat que preteníem explorar, ja estava ocupada.
Com cal fer en aquests casos, disse¬nyem un Pla B: canviem de cavitat.
Degut a que som 13, mantenim la tàctica que pensàvem utilitzar: Un primer grup entra a instal•lar la cavitat, i un segon grup, unes dues hores més tard, entra a desinstal•lar-la.

Com que entre preparació del material, i l’anada i tornada de la Duplessis ja s’ha fet l’hora de dinar, dinem, tot esperant que no plogui.
Just després de dinar, el primer grup es dirigeix a l’avenc dels Herètiques.
Poc després comença la pluja intensa, i el grup que queda a l’aparcament de la Fontaine de l’Ours (on, per cert, no vàrem veure ni la font ni l’ós), es refugia a la furgoneta.
Mentrestant, el primer grup comença l’exploració.

A l’hora convinguda, el segon grup, aprofitant que la pluja perd intensitat, comença l’aproximació als Herètiques.
Quan arriben a l’avenc, es troben amb el primer grup, que acabaven de sortir, molls fins a la fe de baptisme.

Resulta que tota l’aigua de la intensa pluja que el segon grup va patir dins la furgoneta, el primer grup la va patir sobre seu: mentre eren dins, la cavitat es va convertir en un engolidor d’aigua, on un munt de cascades queien implacablement sobre els companys.
A part de la incomoditat que comporta estar xop de cap a peus, la prudència aconsellava sortir el més aviat possible de la cavitat, o sigui, que cames ajudeu-me, i cap amunt.

Impactats pel que havien viscut, els membres del primer grup, posen la por al cos al segon grup, que malgrat tot, decideix intentar entrar a recuperar el material instal•lat. I si la cosa no surt bé, tenim el Pla C, o sigui, l’alternativa del Pla B: tornar demà.
Afortunadament, les cascades d’aigua ja no eren com les que havien fet sortir al primer grup, i l’objectiu es va poder aconseguir: tot el material recuperat. Tanmateix, la mullena del segon grup també va ser important.

Ja ben entrat el vespre, i aprofitant una treva de la pluja, sopem tots plegats, i després gaudim d’un meravellós cremat, i d’unes copes de cava, gentilesa de dos membres de l’ERE.
I després d’això, a dormir a les tendes, sota la pluja que no para en tota la nit......

L’endemà, ens llevem en un moment en que no plou, i esmorzem.
Un cop ben esmorzats, recollim el campament, pugem als cotxes....i cap a casa hi falta gent.
Però no defallirem!!! Ja de tornada comencem a fer plans per després de vacances....
I fins i tot hi ha alguns membres del grup que, de camí a casa, visiten un jaciment de petjades de dinosaure a Sant Corneli (Cercs)!!!