A l’ERE-AEC, fem espeleologia, engorjats i també coasteering. Encara no tenim traducció coneguda, però en diem de l’activitat que consisteix en progressar per una via propera a la costa marítima a través de zones rocoses. Es combinen grimpades, salts, natació, busseig i exploració de coves. Ja hem fet vàries sortides i pels Campaments de Tardor a Santa Susanna aprofitàrem l’entorn per fer-ne entre la cala de Cala Morisca a Cala Canyelles, a Lloret de Mar.

Desprès d’haver-nos instal·lat al càmping Bon Repòs i organitzar-nos, vam deixar els vehicles en un punt entremig de l’inici i el final de la ruta. Ens tocarà fer el retorn de l’excursió caminant, vestits amb el neoprè. Això també cal fer-ho en la majoria de vies de barrancs.

Per aquesta activitat, cal vigilar i preveure l’estat de la mar, fins el punt de què en el mateix moment d’iniciar-la, es pot decidir valorar altres alternatives. Les onades prop de la costa són agradables menys quan són massa grans.

El dia va ser assolellat i la marinada no va bufar fins bon punt del migdia. Així, els nostres objectius, passar un bon matí de gaudir amb amic i fer una bona remullada a la mar nostra de Catalunya, es van assolir plenament.

La temperatura de l’aigua encara era d’estiu i pel camí vam trobar peixos, garotes, crancs, banyistes, llocs per saltar des de les roques i capbussar-se o nedar. Són un seguit de petites caletes, llocs tranquils i bonics inaccessibles a peu.

No tots seguíem estrictament el mateix itinerari. N’hi havia que els hi agradava més nedar i d’altres preferien grimpar més per les roques.

Per la meitat del recorregut vam trobar la Cova de ses Falzies que té la seva boca accessible per l’aigua. Vam endinsar-nos nedant lentament i surant al fons obscur, al compàs de les onades, ens vam quedar sentint els ressons i sorolls diversos dels xocs de l’aigua en les parets i el sostre del final d’embut.

El recorregut acabava en platja de sorra amb dutxes on vam aprofitar per dessalar-nos. També hi havia bars i terrasses on els membres de l’Equip de Recerques Espeleològiques haguéssim pogut prendre un bon tiberi de platja.

Finalment retornàrem al càmping, on la colla de l’Agrupa ja n’ocupava bona part de les places. Encara va restar jornada per dinar, passar la tarda i vespre cantant a la platja amb la Secció Infantil i Juvenil i acabar amb un bon rom cremat de germanor.