Pels boscos de Collserola s'hi pot trobar el Tió

El diumenge 13 de desembre, teníem una sortida programada de les famílies, però amb el confinament municipal no ens queda altre remei que buscar alguna ruta per Collserola. Només  podrem ser 3 famílies, malauradament uns quants haurien de venir des de fora de Barcelona i no poden.

Així quedem al metro de Mundet a 2/4 de 10 del matí, però sense cap ruta programada prèviament i amb ganes de descobrir algun caminet nou de Collserola. Ens enfilem cap a l'ermita de Sant Cebrià, un bonic racó amagat a poca distància de la gran ciutat, on un rètol que indica la font de la llet anima els més petits que ja es veuen sucant galetes. Trobem la font, però surt aigua, i els petits protesten i hem de fer una parada una mica més amunt perquè puguin menjar les galetes, encara que sense la llet.

Amb la panxa plena agafem un corriol que puja pel dret fins a sortir al revolt de la paella de la rabassada. Passem per davant del centre d'acollida d'animals de companyia, i tant bon punt arribem a la carretera de les aigües ens apartem de la gentada per un camí que ens porta fins al Turó del Maltall de la Magarola, des d'on seguim endavant fins al turó de Valldaura passant pel pas del Rei. Dalt del turó de Valldaura fem una altra paradeta per agafar forces, baixem fins al portell de Valldaura, i una mica més endavant trobem una esplanada amb unes estructures de fusta on parem a dinar.

Un cop tips i descansats, anem seguint la carena cap al Forat del Vent i el coll de la Ventosa, on ja agafem un corriol que baixa i que tot passant per la font de Santa Eulàlia ens deixa a la plaça Karl Max. Cada família va a buscar el metro o l'autobús que més li convé per tornar a casa, i ens acomiadem amb el desig que la propera sortida poguem ser més gent i anar una mica més lluny.