Serra de Llaberia

Com a bons jubilats que som, ens agrada gaudir de la naturalesa entre setmana o bé com en aquest cas quan la gent torna.. així que vam sortir cap a ales Terres del Ebre, el dilluns de Pasqua, per tornar el dijous, i sort perquè ja tenim el confinament repetitiu comarcal, així doncs amb els nostres propòsits vam poder gaudir del bon temps, menys dijous ja de tornada amb una mica de pluja i vent.

La nostra estada, gaudint de casa famíliar amb una magnifica llar de foc, va ser a Mora la Nova, i sortint de Barcelona ja vam fer ruta cap a la Serra de Llaberia. Sortint del poble del mateix nom, agafem l'itinerari cap a la Miranda. Tot el camí es fa molt agradable i la pujada és molt suau trobant un romaní florit exuberant i flors silvestres en un esplèndid dia assolellat sense cap núvol, trobem uns cartells indicatius de tota la fauna que s'hi troba en aquets indrets sobre tot d’ocells, un cop estàs arribant al cim ja es veu el radar del Servei Meteorològic de Catalunya que sembla ser que és el quart en la seva categoria i des d'aquesta alçada es pot gaudir d’unes vistes fantàstiques i que segur molts de vosaltres podríeu reconèixer el nom dels seus cims, també de la immensitat del mar i fins i tot en un dia molt clar, i avui ho és, es pot veure el Delta de l'Ebre. El desnivell és d’uns 260 m. , tornem pel mateix indret ben satisfets de la primera excursió d’aquests dies.

També vam gaudir de la Serra de Cardó. Des de Rasquera, fem 8 km i deixem el cotxe al costat del Balneari Cardó, d’estil barroc. Les primeres edificacions daten del 1604. Ha tingut diversos propietaris essent diverses les seves activitats: Convent, Hospital d’urgències del Republicans a la Batalla de l'Ebre, Balneari i desprès de molts esdeveniments embotelladora d’aigües. La seva història és força interessant. Al paisatge és fantàstic i es pot veure aquest Balneari des de diferents alçades tot fent camí i anant pujant fins arribar a veure la Serra del Boix, a on decidim fer camí de retorn, gaudint de les vistes i badant molt sobre les flors, lianes i altres enfiladisses que anem trobant.

I un altre de les sortides per aquestes terres i que volem destacar, és la ruta de les oliveres Mil·lenàries, que es troba a La Sénia. Sortint de Tortosa i baixant fins a La Sénia a banda i banda de carretera ja hi ha tot d’oliveres, i a 1 KM de Mas de Barberans a mà dreta hi ha l’indret a on es poden trobar 3 oliveres mil·lenàries, la més gran és la del Catxo essent un dels millors exemplars i destacant pel gran forat que té a la seva base. Paga la pena veure-les. Com anècdota i que ens va fer riure, va ser l’ensurt que va tenir un conillet, que quan ens va veure va voler fugir tan de pressa que va ensopegar amb una pedrota i va anar rodolant fins entrar al seu amagatall.

El paisatge de la Ribera d’Ebre és molt variat, amb plantacions de fruiters preciosos a la vora del riu i que de ben segur que el darrer mes haurà estat un gran espectacle de colors rosa i blanc dels seus ametllers, presseguers, cirerers,... i per descomptat de les seves vinyes.