Enguany el Xiè campament de la Secció de Muntanya, realitzat a finals d’agost a la població de Seix, al bell mig de la comarca francesa de l’Ariège al peu del Pirineu axial, concretament al càmping “Le Haut Salat”, ben situat per a tota mena d’excursions. Hem sigut 31 socis repartits entre furgonetes i bungalous.

El dissabte 24 anem arribant al llarg del dia. Al vespre, en un extrem del càmping que ja ens fem nostre, muntem la rotllana per comentar els aspectes del campament i planificar l’endemà. S’aporten idees i itineraris, i en Domènec , com a bon vocal de cultura aporta activitats i visites culturals. Aquesta trobada amenitzada amb algun destil·lat i galetes la fem cada vespre.

A continuació un petit resum de les activitats realitzades

Diumenge 25

GROTTE DE SIECH. Els companys de l’ERE organitzen una excursió a la Grotte de Siech a Saurat, amb un recorregut horitzontal, aigua i algun pas estret, però a l’abast de tothom. Tant els habituals de l’ERE com els altres quedem satisfets de l’activitat.

Veure més fotos

PIC ESTIBAT. Un altre grup, anem al Pic Estibat. Sortim del Col de Port, amb una pujada constant entre falgueres i prats que ens porten a la carena cimera i al cim. Les panoràmiques són extenses, i està clar, el Mont Valier que serà una constant tota la setmana. El descens el fem pel mateix camí.

Dilluns  26

PICS DE FOURMIGUET, LA BANQUE I COUR VIC. Arribats amb vehicles al Col de Pause, remuntem la vall d’Aula fins a la cabana d’Areau. Deixem el fons de la vall i flanquegem per un petit corriol fins el collet de Crabere. La ruta escollida sovint sense traces ens porta al cim de Fourmiguet, amb el Mont Valier enfront. L’itinerari segueix amb un flanqueig una mica exposat que alguns no veiem clar, però segons el Peinado “Da mucho yuyu, se puede pasar pero mejor no resbalar “. Una vegada fet el flanqueig, amb trams de carena i més flanqueig passem pel Pic de la Banque i arribem al pic Cour Vic. Baixem a l’estany d’Areau, on alguns fem un bany “fresquet” abans de dinar. Després d’un petit panxing retornem al coll de Pause.

Veure més fotos

Un segon grup fa una bonica caminada pel LLAC DE BETHMALE I L’ESTANY D’AYES.

Dimarts 27

Turisme a Saint Liser, Saint Gironç i Mmontjoie en Couserans

Veure més fotos

CIRC DE CAGATEILLE. Uns altres anem a fer la petita excursió al Circ de Cagateille. Des del pàrquing és senzilla però molt bonica. Segueix per un magnific bosc el curs de l’Alet fins que per un pont el creuem i entrem al circ. Les petites gorgues inviten, com no, a fer una refrescada. Retornem pel mateix camí.

Dimecres 28

PIC DE TROIS SEIGNEURS. Aparquem els vehicles al Port de Lers, on iniciem una excursió circular, que si bé promet ser exigent també ens oferirà un recorregut alpí i variat. Comencem amb baixada fins trobar la vall que ve de l’estany d’Arbu, al qual arribem després d’una forta pujada entre prats i rocam. La nostra ruta segueix amunt cercant el passos més lògics entre les roques. Després d’alguna petita grimpada arribem a la cresta i amb pocs metres aconseguim el cim. Alegria entre tots i fotos de rigor. La baixada la fem seguint la carena estreta i panoràmica, amb algun tram de cresta senzilla i sense cap dificultat, passant pel Pic de Barrés i el Pic de Fontanette. A partir d'aquí la nostra ruta es precipita prat avall fins el mateix Port de Lers.

Veure més fotos

CIRC DE LA PLAGNE (Vall de Birós). Un altre grup fem una caminada seguint el curs del riu “Lez” fins el seu naixement al Circ de la Plagne, un conjunt de salts d’aigua caiguts per diferents llocs amb  més de 260 metres d’alçada, que es troben a la base del circ formant el  naixement del riu.  Durant tot el recorregut anem trobant vestigis de l’antiga activitat minaire d’aquesta zona.

Dijous 29

CAP DE CARMIL (1.617m) Curta però bonica caminada des de “ le col de Pèguère” (1.375m). recorrent la carena del  “Massif de l’ARIZE” , dins de la reserva natural de “FORET DE CAPLONG. Cim amb una panoràmica excepcional.

Veure més fotos

Altres ens dediquem a fer el turista per les valls i ports de la comarca

BTT.  Altres més agosarats amb les seves bicicletes de muntanya recorren els voltants de Seix.

BARBACOA I SOPAR COMUNITARI. Com ja és una tradició al campament, fem un sopar comunitari tipus barbacoa, doncs els dels bungalous en disposen a cada un d’ells. Amb un temps record, les brases funcionen, muntem taules en rodona i comença el sopar i la gresca. Als postres la Rosa M. bufa les espelmes dels seus 70 anys amb les croustades (pastís típic de l’Ariège) ajudada per la petita Neus.

Divendres 30

ESTANYS I CABANA TURQUILLA I PIC DE SERON. Després de fer una pista que surt de l’estació d'esquí de Guzet-Neige, aparquem a les cabanes de Gerac. La ruta comença per una pista que s’acaba abruptament i cal continuar en baixada per un camí equipat d’esglaons, cadenes i cables, que donen divertiment a l’itinerari. Remuntem la preciosa vall passant pels estanys de Piede, Astoue i Regalisse on fem un banyet. Mentre en Bernat i El Miguel van a fer la circular pujant al Pic de Seron, els altres aprofitem per dinar a la cabana-refugi de Turquilla. De retorn desfem la vall, ara remuntant el camí equipat.

CIRC DE CAGATEILLE. Un petit grup que no va poder anar-hi el dimarts, aprofita seguint les bones referències per anar a fer una matinal al Circ de Cagateille.

Dissabte 31

Anem recollint i ens acomiadem els uns dels altres, satisfets d’haver passat uns dies plens d’activitats, excursions, i un bon ambient............i ganes de repetir.