Aquesta es la ressenya d’una fàcil ascensió amb esquis que varem fer el passat 18 de març, a un cim no gaire alt, però tan ben situat que s’ha pogut fer sense problemes inclús en un any tant dolent de neu com l’actual . Està situat a la carena fronterera a l’oest del coll del Portalet.

Centre pastoral

El Pic du Midi
El punt de sortida es situa dins de França (1 km. Després de passar la frontera) on hi ha lloc per aparcar. Es baixa des de la carretera a una gran zona de prats on es pot veure un grup de bordes molt ben restaurades, cap a on ens hem de dirigir, deixant a la dreta el marcat camí (o traça) que porta cap al Refugi de Pombie.

Amunt

La traça
Des de les bordes cal agafar vall amunt, triant la vessant que mes interessi segons l’abundància de neu i deixant a l’esquerra un cim rocós (Pène de la Glère). La pendent es sempre suau. Finalment la vall va girant cap a l’esquerra i s’entra en una ampla i suau cubeta, al fons de la quan es veu l’arrodonit llom del Pic de Canal Roya.

Cornisa

El Pic du Midi

Pène de la Glère
De fet s’hi pot arribar tant pel coll de la dreta com pel de l’esquerra del cim, però el de la dreta (nord) sembla més suau. Un cop al coll només cal seguir l’ample llom en direcció sud fins a arribar al cim. El paisatge, molt bonic durant tota l’ascensió, es torna espectacular al arribar al cim: Veiem des del Bisaurin fins al Balaitus, destacant, a mes d’aquests dos cims, el Pic Palas, Picos del Infierno, Garmo Negro, Peña Telera etc. etc, i molt especialment el magnífic Midi d’Ossau que sembla “a tocar de la mà”.

Bisaurín

Cim de Canal Roya

Peña Telera
Per postres, com que varem anar d’horeta, la neu pel descens estava fantàstica. En fi, una excursió molt recomanable i apta per a tots els públics (desnivell 650 m.).