Campelles

Bé, començaré aclarint que aquesta excursió estava planificada fer-la des de Ribes de Freser però per raons de temps, tant d'horari com de la climatologia la vam escurçar entre 60 i 90 minuts i l'autocar ens va deixar al bonic poble de Campelles des de on vàrem començar la caminada.

Després d'esmorzar al poble, els més "comodons" dins de l'únic bar que hi havia i els més "puretes" a la fresca a la plaça davant de la Casa de la Vila (si, si. . .en té), vam començar a baixar per una pista cimentada cap al Molí de Can Coll (és privat i molt fotogènic) on s'acaba la pista i comença, en pujada, el camí de terra que enllaça amb el entretingut i llarg recorregut que, agafant diferents trencalls, ens portarà a Campdevànol.

Vull destacar la bellesa del terreny amb els seus corriols, boscos humits plens de fagedes, la verdor, la tranquil·litat, el silenci només trencat pel vent i el cant dels ocells (i per nosaltres). He d’assenyalar també la parada que vam fer per dinar a l’església de Sant Pere d'Aüira (s. XIII) d'un romànic tardà i aixecada a un punt estratègic d'aquesta contrada. Com que vam arribar aquí plovent una mica, els més valents es van "entaular" al voltant d'una taula de pedra i la resta ens vam "emporxar" sota un porxo més protegits de la pluja que, per cert, no va trigar ni cinc minuts a desaparèixer. Després de dinar, baixant muntanya avall en direcció a Campdevànol, la pluja va tornar per acompanyar-nos la resta de l'excursió. Sort que anàvem ben preparats i ens en vam sortir prou bé.

Per últim,  he de reconèixer que feia molt temps que no havia fet aquest recorregut i que no portava GPS ni en penso portar mai (mapa sí) per que considero que trenca "l'esperit aventurer" d'aquestes excursions. No obstant, agraeixo l'ajuda d'alguns companys que si que en portaven i que, puntualment, em van avisar per a que rectifiqués en alguna cruïlla que no tenia ben memoritzada. ¡¡Ah!! i vam passar pel "túnel" que vaig predir tot i que va ser per sota de l’església abandonada de Sant Cristòfol de Campdevànol (s. XVII - XVIII) just arribant al poble. . . ¡ Fins la propera!