Arribant a a Canal del Cristall

Comencem la temporada a tot gas, sense període d'adaptació ni pre-temporada i ens mengem 1300 m de desnivell com si rés.

El dissabte 14 ens reunim 11 valents/-es davant de l'Agrupa (valents per quedar a les 6.00 a.m.) i sortim amb cotxes particulars. En poc més de 2 hores ens plantem a Bellver on acabem d'obrir els ulls amb un bon esmorzar i les rialles del net del Pere (felicitats!!!).

Ens dirigim a Estana, per descobrir una part menys visitada de la Serra del Cadi, a l'Oest dels Cavalls del Vent i el Pedraforca. L'aproximació és per un bosc de pins, paradís de boletaires (quan hi plogui!). Mica en mica guanyem alçada, deixem enrere la vegetació i comença l'aventura: la Canal de Cristall, El nom li deurien posar a l'hivern, cobert de neu i gel, ideal per amants del piolet i els grampons. A l'estiu canvia radicalment i deixa al descobert un terra cobert de rocs de tota mida que ens obliga a grimpar com cabretes. La pluja ens sorprèn a pocs metres del coll i ens regala un arc de Sant Martí excepcional.

Carenegem la serra durant uns quants kilòmetres gaudint de les seves formes capritxoses i colors vellutats fins arribar al punt més alt, el Vulturó, on ens donen la benvinguda una colla de heavies amb musica, cervesa, fum...(la muntanya sempre et sorprèn).

Finalment arribem a la canal Baridana, una tartera (una mica inestable) d'uns 400 m de desnivell, que posarà a prova els nostres reflexes al haver d'esquivar les pedres que els companys més tardans desplacen. El premi el van guanyar per unanimitat el Salva, el Pep i el Pere i el vam celebrar amb unes merescudes cerveses a Martinet.

Agrair al Pere per aquesta sortida que no deixà a ningú indiferent (he,he,he) i també als conductors que van treballar doble (Pere, Joan i Josep)