Les explicacions del vocal

Una excursió dinàmica, magnífica, amb grans paisatges en els quals vam gaudir molt.

Sortim a les 8 a l'Agrupa i a les 8:15 a Fabra i Puig. l'ambient és molt bo i estem tots il·lusionats. Hi ha entre nosaltres persones noves.  En Lluís comença a explicar l'excursió. És un gran comunicador, cosa que vull destacar, perquè és important en un vocal.

Arribem al restaurant 4 Camins de Tona, on esmorzem. Després sortim cap a Collsuspina i en Lluís, com un vocal acreditat, ens explica la ruta circular que farem. També ens informa que podem deixar el dinar a l'autocar, ja que quan tornem anirem sota unes roques on dinarem com uns senyors, si el temps ho permet.

Anem caminant fins a la casa coneguda com l'Espina. Ens explica que el nom Collsuspina de fet inicialment era Coll s'espina (amb article salat). Nosaltres diríem Coll l'Espina. Podria explicar el fantàstic paisatge per on vam passar, però penso que les fantàstiques fotos que molts heu fet l'expliquen millor.

Arribem al coll de les Heures, un lloc màgic i difícil d'explicar. Més endavant arribem a la collada, un indret característic. L'amistat i bona sintonia que hi ha entre nosaltres ens fan gaudir molt de l'excursió. Hi ha arbres, bosc... etc. Finalment en una pujada suau arribem al Roc de la Guàrdia. Allà hi tenim unes vistes magnífiques, malgrat que mentre hi pujàvem, alguna moto ens ha molestat.

Baixem i ja comença una part diferent de l'excursió, amb bosc, arbres i baixem fins a Can Jordà, encara que alguna bici ens inquieta a la baixada. Més endavant hi ha els Tres Roures. Finalment baixem tranquil•lament  pel bosc Casanovas fins arribar a Collsuspina. Allà ens espera l'autobús que ens porta fins a un rocam amb grans vistes on dinem.   Després visitem la creu i, a la baixada , l’ajuda d’en Domènec és fonamental.

Per resumir-ho: una excursió molt variada, amb grans vistes, aventurera, però fàcil de fer.

Josep M. Tello (05/06/2021)

Mas de l'Espina

El vocal amb tot de dones al cim del Puig Castellar