Tots ben puntuals i enmig del muntatge de la fira per la Festa Major de la Sagrada Família, sortim a les 8h del matí cap al Palau Reial, enfilant tot seguit cap al Pantà de Foix; pantà que es va inaugurar el 1928 i va ser construït per a subministrar aigua de rec als horts.

La primera parada la fem per esmorzar al Viena de Vilafranca i, com sempre, esmorzar en un Viena vol dir èxit assegurat.

La carretera que ens duu a la nostra destinació va resseguint una part del Pantà, la bellesa del qual podem començar a observar. Arribats a la presa, iniciem l’excursió de 7km, tot vorejant el pantà fins a Cal Bladet i, passant per un observatori d’aus, tot i que no en vam veure cap. Allà, agafem un corriol per apropar-nos ben bé a l’aigua, d’on tenim una vista esplèndida del Castell de Castellet i aprofitem per fer-nos la foto de grup.

Continuem la nostra ruta i just coincidim amb els forestals que, molt amablement, ens acompanyen fins a la sortida del Parc Natural del Foix. Continuem el nostre camí per anar a la Font d’Horta, lloc ombrívol ple de vegetació que va ser d’agrair perquè feia una mica de calor i on vam poder descansar una estona. Ara bé, de la font no hi cau ni una gota d’aigua.

Seguim la nostra ruta i esperem que l’autocar ens reculli per anar fins a Clariana on dinarem a “La Casona”. El dinar va estar molt bé i en bona companyia.

Ja amb la panxa plena, l’autocar ens va tornar a portar a Castellet per visitar el poble des d’on vam poder gaudir de les millors vistes del Pantà.

El poble de Castellet ens va meravellar només baixar de l’autocar i veure les primeres escultures, elaborades amb materials respectuosos amb l’entorn i que posa en valor oficis i activitats relacionades amb el poble, com “Els Picapedrers”. També trobem “Els Traginers”, “El Forn”, “Les Mestresses”, “El marge dels oficis”.  Com a element curiós, cal destacar que els personatges representats són veïns del poble.

Al costat de l’església trobem “L’anell de Moebius”, dotze imatges corresponents als dotze mesos de l’any on s’explica la cronologia dels treballs a les vinyes.

I, finalment, trobem l’escultura de la “Penèlope”, davant del Pantà, com si esperés l’Ulisses. Aquí acaba la ruta “Castellet Encantat”

Luís Zafrilla, pintor, dissenyador i escultor que viu a Clariana, és l’autor d’aquestes escultures que ens van deixar bocabadats.

També vam passar pel costat de l’imponent Castell, d’origen medieval i que es troba en un punt estratègic del riu Foix. Va ser construït al segle X per defensar Catalunya de les invasions musulmanes. Actualment és la seu del Centre Unesco de les Reserves de la Biosfera Mediterrànies.

I, finalment, contents d’haver passat un dia entranyable, tornem a casa.

Moltes gràcies al Domènec i a l’Anna per preparar i compartir amb nosaltres la sortida al Pantà de Foix. I ... esperant  ja la propera!!