Port de Rat

El tema de la pandèmia ens ha fet anar de cap a tots i a la secció de Esqui de Muntanya també hi havia pendent una sortida a la Madaleta que s’ha hagut que modificar.

L'opció escollida és Andorra ja que no està afectada per el confinament.

Després de poder trobar un lloc on encara hi haguí neu apuntem a sortir d' Ordino Arcalís aprofitant l'orientació i l’alçada de l'indret ,decidim fer-la  el dia 8 de Maig ja que la predicció meteorològica  és millor.

Amb el Pau hem dormit a la part més alta fins on està permès el pas de vehicles. A les 6,45 arriben el Pol i la Irene i a les 7,15 iniciem la ruta, desprès de 100m a peu  ja ens podem posar els esquis, ara continuem  fins la part més alta de l'estació, les Portelles a 2564m i sense treure pells baixem lleugerament fins el Port del Rat 2537m. En aquestes ens trobem al Alex un noi de Girona que ens demana per unir-se al grup.

Baixem pel vessant Francès fins on és factible però ens hem de treure els esquís per arribar al fons de la Vall del Rat on ara sí que hi ha neu contínua quasi bé fins el cim.

Passem el Port d’Arinsal 2734m i cercant la millor opció arribem al Cim del Pic del Pla de l'Estany on hi ha unes magnifiques vistes de la Pica d’Estats i el Comapedrosa .

Baixem esquiant fins una mica més avall dels Estanys de Montmantell  on tornem a posar pells fins el Coll del mateix nom.

Baixem esquiant fins l'Estany Superior de l'Angonella  i ara hem de remuntar fins la Bretxa d’Arcalis caminant. Per tal de passar aquesta estona avorrida a peu la Irene, el Pau i el Pol comencen a debatre sobre temes diversos sobre tot d'Instagramers cosa que em deixa bocabadat i que té un gran efecte, la mitja hora que dura es passa molt entretinguda.

Ara toca la recompensa final, un descens amb bona neu fins la furgo on tothom està molt content d’aquesta ruta i d'haver trobat bones condicions. Segons diu el Pol surten 1700m de desnivell i efectivament estem prou cansats per tal acumulació.

Donem fi a la jornada celebrant-ho amb un petit apat i gaudint d’aquestes magnífiques vistes.

Rafa Alacuart Pastor (08/05/2021)

Pic pla de l'estany des de la vall de Rat

Estany sup. de l'Angonella i al fons port de Montmantell