Agrupació Excursionista "Catalunya"

L'Agrupació està tancada per obres. Fins a la finalització estarem a l'Ateneu del Clot

Diada del Soci: 19/11/2025

Com ja sabeu, en aquesta trobada és quan es fa l'entrega de les medalles i distincions diverses als socis i per anar-ho preparant us volem recordar:

  • Si heu fet el vostre primer cim de 3.000, 4.000, 5.000... etc., tindreu medalla.  Això sí, ens ho heu de fer saber, indicant el vostre nom i cognoms, aportant foto i informant del lloc i dia.
  • Igualment en el cas de de les vostres fites en espeleologia (medalles per metres negatius, en la pràctica de l'espeleologia) Es donarà medalla per els primers  -300,  -500  i  -1000 metres. Imprescindible  remuntar els metres (no val una travessa en que no es remuntin una bona part dels metres baixats). Cal aportar: Fotografia, o altra documentació justificativa, indicant metres de desnivell negatiu, nom de la cavitat, data de l’activitat i els vostres nom i cognoms.
  • També volem demanar als socis que compleixin els seus 25 o 50... o 75 anys a l’Agrupa, que ens ho recordin. Encara que ja ho tenim controlat, no està de més, per evitar algun error.

Per a totes les comunicacions, us podeu dirigir a Secretaria de l’Agrupa, o bé per correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

Tossal de la Baltasana

Senderisme150x150
Categoria
Senderisme
Data
21/05/2022
Sostre Comarcal del Baix Camp i de la Conca de Barberà

Activitat: Excursió de muntanya per a sòcies i socis. 

Lloc i Hora de Sortida:  07.00 h. Local Agrupa. 07.15 Palau Reial 

Transport: Autocar. Si no s’arriba a un mínim de persones anirem en cotxes particulars. 

Inscripcions: Import: 45 euros socis/es ; 55 euros socis/es on-line. Inclou autocar i dinar al restaurant. Fins dimecres 18 de maig a les 19h. Mitjançant grup de Whatsapp de Senderisme o per mail a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.. En qualsevol dels dos casos cal indicar: nom de la sortida, nom i cognoms del participant, confirmació de pagament, lloc de pujada de l’autocar. Cal ingressar l’import al compte de l’Agrupa: Caixa d’Enginyers (ES72 3025 0017 4114 0003 1058) Indicant el nom i «Baltasana».   

Recorregut: 7  Km. aprox. 

Desnivell :  200 m 

Horari aproximat: 4 h. 

Dificultat: Fàcil  

Recorregut: Prades, Coll de la Foguina, Tossal de la Baltasana (1203 m), Coves d’en Pere, Els Bassols, Prades. 

Material: Calçat i roba de muntanya apropiada (segons la climatologia esperada), pals, crema solar, aigua per tot el recorregut, mascareta (on calgui).      

Àpats: Esmorzar al bar i dinar al restaurant. 

Vocals: Rosa Maria Soler 

Altra informació: per WhatsApp,  (Senderisme - AEC) 

Normativa: És obligatori llegir les Normes Generals de les sortides de l’A.E.C. publicades en el Butlletí. El fet d’apuntar-se a aquesta sortida, comporta l’acceptació de les mateixes.  

Apunts de la sortida: Sortirem de Prades,i en el primer tram, passarem per un bonic bosc de pins, roures i algun castanyer. Seguint el GR, arribarem a la vora del cim, i pujant per uns blocs de pedra, arribarem al Tossal de la Baltasana, sostre comarcal del Baix Camp i la Conca de Barberà. Gaudirem de bones vistes, destacant la majestuosa Serra del Montsant. Ja de baixada, visitarem les Coves d’en Pere, en realitat unes balmes naturals amb antigues construccions, per a ser utilitzades com a refugi. Continuarem passant per un mas, i una mica més endavant, una bassa d’aigua, que haurem pogut veure des del cim, acabant l’excursió altre cop a Prades.