Dissabte 2 de març, en commemoració del Dia Internacional de les Dones, un grup de dotze sòcies i un infant soci de l’Agrupa, hem participat en la ja tradicional caminada matinal per la serra de Collserola.

Ha estat un recorregut circular d’uns 12km, i un desnivell positiu i negatiu de 453m, amb un temps aproximat de 4 hores.

El punt de trobada és a la sortida del metro Mundet, on comencem el recorregut a les 8.00h en punt.

Pugem pel carrer Germans Desvalls fins les runes del castell del Fortí (262m), construït el segle XIX i utilitzat com a polvorí a la primera Guerra Carlina.

Seguim fins arribar al Turó de Valldaura (414m), a l’alçada de la Torre de vigia Montbau. En aquest punt podem gaudir d’unes magnífiques vistes de Barcelona i del Vallès Occidental amb Montserrat i el Montcau i la Mola al fons.

Després pas per la collada del pas del Rei, fins el mirador de Maria Gispert, on ens fem foto de grup amb un contrallum espectacular.

A l’alçada del turó de Sant Cebrià (435m), ens trobem amb una bonica cabana que sembla feta per donar aixopluc als caminants, i també constatem com la sequera comença a fer estralls en la vegetació, sobretot en els arbres que poblen el bosc del parc.

Quan ja comencem a sentir el cuc de la gana, arribem a la Font Groga (segle XIX) a través d’un corriol obac. El nom de la font li ve pel contingut ferruginós de l’aigua que en brolla. Aprofitem per esmorzar assegudes al bonic banc de pedra semicircular, i un senyor caminaire, té l’amabilitat de fer-nos més fotos.

De tornada passem per la Font de la Marquesa (1806), situada al Portell de Valldaura, i després avall que fa baixada direcció Mundet.

En resum ha estat una caminada molt tranquil·la, plena de converses i confidències compartides entre les companyes de ruta.

I un any més, l’Ana González ha estat la nostra guia, la qual gràcies al seu gran coneixement del parc sempre ens sorprèn amb un racó o camí nou.

I també un any més VISCA LES DONES LLUITADORES, FORTES, DECIDIDES, VALENTES, LLIURES, TRIOMFADORES, SOMIADORES I TREBALLADORES!