Miroir de l'Argentine, Via de la I 400m D

Com molts suposo de la nostra època, quan el llibre de les 100 millors ascensions del Massís de Mont Blanc va caure a les nostres mans, ens vam fer una llista de desitjos i il·lusions. Le Miroir de l'Argentine va ser una d'elles.

Va ser la meva primera gran via realitzada amb peus de gat, i fins que no vaig aconseguir tenir la tècnica de l'adherència i canteig ben adquirida no vaig poder realitzar el projecte. Como molts altres, vaig passar per diverses fases en la tècnica de l'escalada, a Montserrat escalant amb bota dura, després per la cleta, una bota de tall baix, i la passada definitiva per a mi van ser els Fire de Boreal, amb el gran invent de la goma cuita, a finals dels 70 o principis dels 80, en aquest moment va començar un veritable gaudi.

I Le Miroir de l'Argentine va ser una prova per a això amb majúscules. Actualment sé que la via està pràcticament equipada, totes les reunions segellades amb químics. Excepte els 120m inicials tota la resta de la longitud de la via és una grandíssima placa de calcària excel·lent amb una certa inclinació per on s'han traçat diversos itineraris més moderns.

Si estem a Chamonix com va ser el nostre cas, haurem de superar el Col de Montets, seguir a Martigny i ja a Suïssa, desviar amb direcció a Vevey i Lausanne, a uns 24 km sortim de l'autopista a Bex, seguim a Gryon i Solalex. Actualment el pàrquing és de pagament i tenim en aquest punt un petit refugi amb el mateix nom.

Aproximació a la via: Granges de Solalex, evident el sender ja que tenim davant mateix la gran placa, el sender es dirigeix ​​lleugerament a la dreta de la gran paret deixem un desviament a la nostra esquerra que es dirigeix ​​al Col de la Poreyrette, per on baixarem a l'acabar la via, amb forta pujada en ziga-zaga, arribarem a 1h aprox. La via es situa a l'esq de la gran placa que configura la paret. Actualment hi ha una placa metàl·lica a peu de via.

Descripció de la via: Podrem retallar alguns llargs en funció de la nostra capacitat, la via són 14 llargs, El primer llarg és un diedre canal, el 2n i 3r, discorre per una gran cornisa inclinada que ratlla tota la paret d'esq. a dreta, el 4t i 5è llarg són els més difícils encara que no passen de 4+ i un pas de 5, i segueixen la vora dreta d'una gran cadena situada a l'esquerra de la paret, el 6è i 7è discorre per la gran placa seguint un diedre fins que finalitza ja en plena placa, en aquest punt una gran fissura ascendent ratlla tota la paret, per aquesta gran fissura s'arriba a realitzar fins a 6 llargs, és una meravella d'escalada per l'adherència i qualitat de la roca, el últim d'aquests llargs ens situa per sota d'un coll, l'últim llarg serà aconseguir el mateix. En tota la via a més de l'equipament existent, podrem col·locar encastadors i Friends fàcilment.

Horari: No referiré nostre horari, avui seria horrorós, actualment proposen 4h.

Descens: Des del coll, seguir per sender aeri a cresta molt fàcil i passar per l'Haute Corde travessant pel vessant S., tornem a la carena i seguim el sender per baixar fàcilment fins al Col de Poreyrette, seguir l'indicador per camí molt marcat a Solalex, comptar unes 2h.