Seguim adequant les excursions a la problemàtica de la covid-19, o sigui que hem d’anar amb cotxes particulars. Podem fer un itinerari circular, o bé un de lineal deixant cotxes a cada costat. Així ho fem: deixem un vehicle a Ogassa i tota la resta ens desplacem a Camprodon.

El dia és plujós, però segons la meteo el temps s'arreglarà i canviarà a millor. En sortir de Camprodon la pluja ja és poca cosa, i iniciem la ruta prop de l’aparcament de Mas Ventós, per un corriol emboscat però fressat, que després d’alguna ziga-zaga ja no deixarà la carena de Serra Cavallera. Aquest bosc ens ofereix una sorpresa, en Jordi Villena ha collit rovellons.

El nostre itinerari segueix la marcada carena que va de llevant a ponent, i que a mida que va guanyant alçada va disminuint la vegetació per donar pas a terreny obert, amb bones vistes al nord, est i sud. A la part alta de la carena les boires van modificant el paisatge per tots costats, amb tendència a grans clarianes. Dalt del Puig de Pasteres el vent bufa fort i mentre discutim el nom i ubicació del cim, ja que el servei cartogràfic i l’Alpina no es posen d’acord, decidim baixar al coll de Pal per dinar. En el coll, el temps és assolellat i sense vent, i podem treure’ns els paravent i dinar.

Continuem baixant cap el refugi Montserrat, però compte!! Pels prats que envolten el camí, anem trobant diferents florades de cama-secs, i això fa que alentim el ritme i omplin algunes bosses de bolets. Passem a frec de l’ermita romànica de St. Martí Surroca, on fem un descans i aprofitem per a fer les fotos de grup. Seguim cap Ogassa fent trams de pista i corriols entre boscos fins arribar al petit nucli. Mentre els xofers retornem a Camprodon a buscar els vehicles, la resta del grup s'entrenen a netejar la collita de bolets.

Finalitzem la jornada fent una cervesa a Sant Joan de les Abadesses (a Ogassa tot tancat!!) repartits entre taules...mantenint les mesures de seguretat.

L’endemà diumenge en Xavier Domènech ja ha penjat al wikiloc tota la informació de la travessa, com en d’altres excursions del Semprepodem.