Sortint de l'Aeroport

Buscant idees per fer sortides en transport públic, vaig ensopegar amb un itinerari curiós, que comença i acaba en dues estacions de la Línia 9 sud del metro i que hem fet per la sortida del gener, una colla de 12 caminadors. Es tracta d’un recorregut ben complet per tota l’àrea del Delta del Llobregat, que malgrat la proximitat amb Barcelona, és una zona poc o gens coneguda per molts de nosaltres.

L’itinerari comença a la estació de metro de la T-1 de l’Aeroport.  Aquí vam trobar la principal “dificultat” del dia:  Sortir de l’Aeroport.  Havíem de trobar el pàrquing “G” i des de la sortida del metro estaven indicades totes les lletres de l’abecedari.... menys la G.

Després d’unes quantes voltes i pujades i baixades de plantes, per fi  vam trobar una indicació i vam poder començar la marxa. Sobrevolats contínuament pels avions que no paren d’enlairar-se per sobre els nostres caps, el que serà una constant durant tota la jornada.

Inicialment vam recórrer tota la zona de Remolar-Filipines on vam anar resseguint racons i raconets, amb diferents punts d’aguait, per poder observar, sense destorbar-les, les aus que habiten aquests paratges.  Vam veure bernats pescaires, fotges, ànecs, oques, corbs marins... i vam gaudir  mirant-los amb els binocles i fent fotos.

Un cop arribats a un punt d’informació ens indiquen un camí alternatiu al que primer havíem pensat i que vorejant una bonica pineda porta fins a la platja.  Pel camí trobem la casa modernista “Ca la Pilar”  (de Puig i Cadafalch).

Un cop a la platja, toca seguir per la sorra, resseguint la costa.  Malgrat que el caminar es fa una mica més feixuc, la companyia del mar i la bona temperatura fan ben agradable la caminada.

Després d’una bona estona trobem un punt que permet deixar la platja i caminar per un camí paral·lel més còmode, i aprofitant uns bancs, fem una paradeta per reposar una mica i menjar quatre ganyips.

Un cop refets, seguim fins  arribar a la zona de la Ricarda, on trobem una torre-mirador que permet veure l’aeroport i el constant moviment d’avions que arriben i surten.   A partir d’aquí, el camí segueix la línia divisòria entre l’aeroport i la finca la Ricarda i circulem per unes passarel·les de fusta amb altes tanques a banda i banda i en alguns moments a tocar dels avions.

Un cop anem deixant enrere la zona de l’aeroport, caminem vora els conreus del parc agrari i oportunament trobem uns bancs on fem parada per dinar.

Un cop tips i descansats, reprenem la marxa fins  arribar a un altre punt d’informació, d’on surten els camins que permeten visitar la desembocadura del Llobregat fent una ruta circular.   En aquest punt, alguns companys que tenen pressa, ens deixen per anar directament cap a buscar el metro per tornar a casa.

La resta ens disposem a fer la ruta, que ens porta a visitar de nou diversos punts d’aguait de les aus. Trobem també una zona on hi pasturen alguns cavalls i en una altre un petit ramat d’ovelles amb força xaiets petits.

En el punt més proper a la desembocadura hi ha una torre que permet una visió de tot l’entorn, destacant riu amunt la silueta de Montserrat.

Ara només resta vorejar el riu de pujada, fins  arribar, ja dins de la població del Prat, a l’estació de metro de Les Moreres per tornar cap a casa.

Avui no hem fet desnivell, però hem caminat un munt de kilòmetres (uns 24 aprox.) i agraïm poder seure tot esperant el metro, mentre comentem com hem gaudit coneixent tota aquesta zona, tan interessant pels elements paisatgístics i de natura que conté, com curiosa per la proximitat de l’aeroport i el vol constant dels avions.

Rosa M. Soler (09/01/24)

En una torre d'aguait
Bernat pescaire
Zona de Remolar-Filipines
Oques
Aguait d'aus
Ca la Pilar
Desembocadura de la riera de St.Climent
Caminant per la platja
Entre l'Aeroport i la Ricarda
La presencia dels avions es constant
Aguait d'aus prop de la desembocadura del Llobregat